Corona, versterk eenvoudig je immuunsysteem

Corona, versterk eenvoudig je immuunsysteem

Het was niet de vraag of, maar wanneer ook ons land stevige maatregelen zou gaan nemen om een enorme piekbelasting in de gezondheidzorg te voorkomen.

Bij veel mensen kan deze pandemie een gevoel van machteloosheid en angst oproepen.
Maar gelukkig zijn er voldoende dingen die je zelf kunt doen om te zorgen dat je het coronavirus enige weerstand kunt bieden.
Ik noemde zojuist het woord weerstand. Jouw eigen immuunsysteem is namelijk een heel belangrijke factor bij ziekte.

Het opbouwen van weerstand en het goed verzorgen van je immuunsysteem ligt voor vrijwel iedereen binnen handbereik.
Hieronder geef ik een paar algemene adviezen die voor de meesten van ons eenvoudig zijn toe te passen.

Op welke zaken heb je zelf invloed

Je voeding

Wie dagelijks voldoende fruit (2-3 stuks) en groenten (zorg voor minstens 500 gram per dag!) eet, is al heel goed bezig
Zoveel groente zul je misschien denken, hoe krijg ik dat binnen? Je zult merken dat dit niet zo heel moeilijk is. Om te beginnen is de winterperiode bij uitstek geschikt voor een rijk gevulde groentesoep. Je vindt de heerlijkste recepten op internet. Denk daarnaast ook eens aan een maaltijdsalade als lunch, of een groente-fruit smoothie als ontbijt.

Daarnaast is het aan te raden om meer plantaardige eiwitten te eten dan dierlijke.
Dit omvat ook het gebruik van melkproducten.
Vis, vooral de kleine vette soorten, is belangrijk vanwege de gezonde vetten (omega-3).
In het algemeen geldt: Biologische voeding is gezonder.

Drink voldoende water.

Het advies is om per kg. lichaamsgewicht 30 cc. water te drinken per dag. Dus wanneer je 70 kg. weegt vraagt jouw lichaam om 2,1 liter water per dag.

Voldoende beweging
Frisse lucht

Deze twee zijn doorgaans prima te combineren 😊. Onze energiecellen hebben voldoende frisse zuurstof nodig om voedingsstoffen om te zetten in energie. En energie is precies wat het immuunsysteem goed kan gebruiken!

Stress, angst en negatieve emoties voorkomen of verminderen

Ons immuunsysteem is gebaat bij voldoende toevoer van energie. Negatieve emoties en stress zijn enorme energie-lekken. Je hebt het vast wel eens ervaren: na een boze bui of grote irritaties ben je vaak vermoeid. Dit kost je dus heel veel energie.
Met behulp van EFT kun je stress, angst en belastende emoties verminderen.

Een gezond dag-nacht ritme

Ons lichaamssysteem is gebaat bij een regelmatig dag-nacht ritme.
Overdag gaat ons sympathisch zenuwstelsel voor ons aan de slag. Dit zorgt ervoor dat we ’s ochtends wakker worden en aan de dag kunnen beginnen. Gedurende de dag zorgt het voor de juiste werking van allerlei energieprocessen.

’s Avonds is het belangrijk om de dag af te bouwen en het parasympatische zenuwstelsel aan het werk te zetten. Dit begint met de aanmaak van melatonine. Gedurende de nacht worden allerlei belastingen (zowel fysiek als emotioneel) van de dag opgeruimd en afgevoerd.
De twee systemen wisselen elkaar af en hebben baat bij regelmaat.

Voedingsadvies is maatwerk

Uiteraard is ieder mens weer anders en een voedingsadvies op maat neemt ook de volgende factoren mee:

  • Supplementen
  • Laaggradige ontstekingen
  • Darmgezondheid
  • Gezond omgaan met elektromagnetische velden
  • pH waarde ondersteunen
  • Gifstoffen/chemicaliën vermijden

Inzicht krijgen in het functioneren van je immuunsysteem

Alle bovenstaande informatie is te bekijken door middel van een bioresonantiescan. Dus ook hoe jouw immuunsysteem functioneert, de mate van stress die je lichaam ervaart en de beschikbaarheid van de belangrijkste vitaminen en mineralen.

Merk je dat je verkouden of grieperig wordt?
Neem dan bij de eerste verschijnselen direct een flinke boost vitamine C!

Ik wens iedereen gezondheid en flexibiliteit.
En vergeet vooral de humor niet!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *